torsdag 30. august 2012

Bloggetiiiiiid

Jeg sitter i sofaen, katta vår, som heter Nøste er kronisk "kosklein" som vi sier. Når jeg ikke koser katta begynner dyret å gnelle og skrike. Nå har pusertn tatt en pause og ligger på gulvet foran sofaen med hodet oppå foten min. 
Bloggen handler vel egentlig om lastebiler og sånt. Det første bildet viser terminalområdet hos Nordmøre Transportservice. Knut, Bob og Tony står og laster om. Bytter litt lass osv.. Marius er han som vi andre maser på når vi trenger assistanse. Det klager han ikke på bortsett fra de gangene han har gått hjem for å ta Helga.


Noen dager senere, eller kanskje samme dag møter jeg Arve Visnes som kjører på land på Kanestraum.

Ikledd samme farge ser dere Husets Blomst, i bakgrunnen står det en blomsterpotte som egentlig skal henge.  Lurer bare på hvor jeg skal henge den opp.... det er nemlig 5 meter opp til vindskibordet på huset.....

Mesterstykkene kommer nå til å følge som to perler i en blogg. Jeg, altså Nils Andre Tøndel, yrkes-sjåfør og  hobbysnekker har egenhendig montert utforinger rundt vinduene og altandøra. kjenner at jeg er litt stolt av dette, men selvsagt har jeg satt igjen et vindu . Man skal jo iflg. Norsk Standard aldri gjøre noe helt ferdig. Derfor gjenstår det utforing rundt de tre vinduene som peker mot vegen. Det kommer jeg til å gjøre, kanskje ikke før siste søndag før jul. Det er så greit å ha noe å skylde på den dagen også ... - nei desverre kjærest, æ kainn itj værra me å hainnjel julgava, æ lyt jærra færdi utforingan roindt vindua utti stua vettu.  



Så får jeg ta med en teit ting, en kar i en truck kom for nærme døra på Blåmann for et par dager siden. Uheldig kan alle være, så det sier vi ikke noe på, så lenge de ordner opp etter seg. Det gjør de nok, men surt er det.

Til slutt kan jeg nevne at innimellom blogger jeg fra telefonen, de innleggene legger jeg ikke ut på dette sosiale nettsamfunnet vi kaller feisarn eller face evt Facebook . Derfor kan det være lurt å titte innom sånn uten videre også =) 
Ha en fin dag alle sammen !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar