lørdag 24. mars 2012

Vann, ras, sol, ferge, saltvann, MOT-jubileum .. ....

Må vel begynne med å forklare dem som evt ikke skulle forstå det, det er rett og slett lekkert me ny bil .
Ikke fult så lekkert i trøndelagsområdet for tiden. Dette bildet er fra det første raset som kom for to ukser siden og sperret dovrebanen først. Så kom det jo et litt senere på kvelden og deretter har det vel gått slag i slag.

Østlandet har vært preget av litt annet vær .... her laster  jeg rørdeler som kommer fra Holland og skal til  Pipelife, Surnadal.

Fergesambandet Edøy- Sandvika har fått ny flott og fin ferge.

Den heter Edøyfjord.

Det har derimot ikke mannskapet på Tømmervågen - Seivika fått. Denne heter Tingvoll og har plass til to vogntog en pickup og ei sekketralle. 

Da går det ikke an å oppholde seg på dekk, i allefall ikke uten å bli fuktig. Skikkelig arti er det med sjøvann på en heeeeeeeelt ny bil.
Jeg liker å sammenligne dette med at hvis jeg hadde hatt like lite oppdatert utstyr å by på hadde jeg nok ikke fått et eneste oppdrag . At Fjord1 settter inn slike spiker-emner er det samme som om jeg skulle stille opp i 2012  med en bil som dette:

For en entusiast er jo dette noe som er arti å se på, nostalgi og på mange måter var jo dette topp utstyr til sitt bruk i sin tid, men ikke i dag. Men vi har jo så lite penger på bok i Norge at vi kan ikke forvente et riksvegnett som er brukbart.

Denne helga feirer vi at det er 15 år siden Atle Vårvik med flere grunnla MOT slik vi kjenner det i dag.
Hvis man ser nøye etter på denne videoen sto vi fra Hemne litt nærme scenen da vi ble ønsket velkommen

Rett før jeg gikk inn til området der vi har vært et par dager nå og avslutter i kveld med et forhåpentligvis heftig jubileums-show, sa jeg hadebra for siste gang til Humla som nå er solgt.

Nuvell  Ha en fin helg alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar