fredag 8. juni 2012

FIn første-uke på Juni


Den første dagen i Juni begynte slik da jeg kjørte fra Kyrksæterøra.. Med tanke på helgas begivenhet som var humorfestivalen så det riktig stusslig ut.  Det ble litt bedre utpå dagen. Søndagen var jeg og Blomsten med på å arrangere etterlaget, som for i år ble holdt innendørs grunnet regn i strie strømmer.

De siste to årene har Hemnværinger og andre folk strikket på verdens lengste skjerf. Dette er over 6200 meter langt. Trafikkvakta så litt uinterressert ut...


Så til uken som gikk. Jeg fikk gleden av å ha med en kjekk ung kar på utplassering. han var utrolig lite villig til å bli avbildet, så noe bilde ble det ikke av gutten.  Vi lastet på Aas Betong til Ålesund og Skodje. Ved byggservicen på Skodje trøbla vi litt med å snu, men det kom et par ulldotter og hjalp til med å se på og da gikk alt så mye bedre.

Fotoshoot

Skrede på tur. Her blir han foreviget på minnebrikken min i Ørsta.

Nord-trønder i ferjekø på Folkestad.

Etter lasting i Florø var vi innom Spar på Jølstraholmen for å bunkre. Da vi kom ut hadde Bent Roger møtt opp og parkert ved siden av Blåmann.

Arne Kristian tror jeg ikke kan holde sia mi......

Etter et besøk på Scania verdal møtte vi Annar på Verdal. Det var kun smøring av tilhenger som sto på programmet hos Scania.

Levering av Glava på Lesund. Av og til er det kjekkt at frotfangeren ikke er så alt for lav også, selv om jeg ellers nesten ikke greier å kjøre fordi den er alt for høy.

Bakken opp dit vi satte av Glava'n. Der fikk jeg lurt med ukens Co-pilot på bilde også, selv om han er litt langt unna.
Jeg sende et bilde som lignet litt på dette til hytte-eieren, han fikk nok en vanskelig dag på jobben etter å ha mottatt det bildet.

Lekker bakgrunn. Hvis dere ser godt etter ser dere kanskje en Brødrene Sætran-bil som kjører på Smøla.

Roadkill:  Flue tatt hardt bakfra. For Simen var nok dette et av ukens høydepunkter.
Bildet er tatt fra innsiden av frontruta.

Her  i furumoen har snekkerene våre gjort seg ferdige utvendig, så nå kan vi endelig rydde omkring kåken og kanskje blåmann kan rygges helt oppi gården og stå hjemme i helgene igjen. Det skal bli lekkert, selv om det gjenstår bittelittegranne inne i huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar